SEORANG WANITA WARGA INDONESIA MEMBUANG BAYINYA YANG BARU LAHIR DI LUAR NEGARA !! NAMUN DENGAN BANTUAN INSAN-INSAN YANG BAIK HATI INI. NASIB BAYI KINI “BERUBAH SEKALIGUS” !!

Tiga setengah tahun yang lalu, seorang bayi perempuan yang baru dilahirkan 3 hari sebelum ditinggalkan oleh ibunya yang berkewarganegaraan Indonesia di sebuah rumah sakit di Hsinchu. Ibu tidak meninggalkan apa-apa maklumat mengenai identiti atau maklumat hubungannya dan Jabatan Imigresen kemudian cuba mencari ibu kepada kewarganegaraan Indonesia. Di samping itu, bapa sebenar bayi itu tidak diketahui dan akibatnya, gadis bayi itu tidak mempunyai kewarganegaraan yang jelas.

Walau bagaimanapun, Jabatan Sosial Bandaraya Hsinchu tidak membiarkan gadis itu terpaksa berpindah dan sebaliknya mahunya tumbuh dengan selamat. Pegawai kemudian mengambil anak perempuan itu dan menamakannya Xiao Yuan. Xiao Yuan juga diberi kad insurans kesihatan dan dia menjadi kes hak anak pertama yang diuruskan secara langsung oleh Datuk Bandar.

Di samping itu, Jabatan Sosial Kota Hsinchu juga berusaha mencari rumah keluarga dan selamat untuk Xiao Yuan. Pada akhirnya Jabatan Sosial juga berjaya mencari sepasang ibu bapa angkat kepada Xiao Yuan yang berasal dari Eropah utara. Negara di mana ibubapa angkatnya mengadopsi Xiao Yuan meluluskan keputusan pengadilan Taiwan untuk menerima pengangkatan dan Xiao Yuan akhirnya mendapat kewarganegaraan orang tua angkatnya.

Xiao Yuan diadopsi oleh pasangan dari Eropah utara

Dengan cara itu, pada malam Krismas malam tadi, pasangan seperti ini terbang ke Taiwan secara khusus untuk menjemputnya dan mereka juga secara rasminya menjadi ibu bapa angkat Xiao Yuan.

Ibu bapa Xiao Yuan menulis surat kepada Datuk Bandar Hsinchu, Lin Chih-Chien

Baru-baru ini, Datuk Bandar Hsinchu, Lin Chih-Chien, menerima kad dan gambar Xiao Yuan yang dihantar oleh ibu bapa angkatnya. Ibu bapa angkat Xiao Yuan mengatakan bahawa Xiao Yuan mempunyai kehidupan yang baik di Eropah utara dan dia hidup dengan aman.

Xiao Yuan dan ibu bapa angkatnya
Xiaoyuan berkembang dengan sukacita

Melihat begitu banyak orang baik yang berjuang untuk masa depan Xiao Yuan benar-benar menyentuh kita, setuju?

sumber: exoramaroon

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*